کارکنان اداره بهبود کیفیت

 

رئیس اداره بهبود کیفیت و ایمنی بیمار: مریم رفیعی

 

کارشناس بهبود کیفیت و اعتباربخشی: مریم یزدانجو

 

شرح وظایف واحد بهبود کبفیت مرکز آموزشی درمانی

  1. شناسایی، تدوین، بازنگری و پایش فرایندهای بیمارستان با مشارکت بخشها و واحدها
  2. تعریف شاخص های متناسب و معیارها برای اندازه گیری فرایندها
  3. ارائه گزارش تحلیلی نتایج اندازه گیری فرایندهای بخشها و واحدها
  4. مشارکت در تدوین و بازنگری سالیانه سند استراتژیک و سیاست های اصلی بیمارستان
  5. تدوین و پایش برنامه های عملیاتی با مشارکت بخش ها و واحدها ارائه گزارش پیشرفت برنامه عملیاتی و برنامه بهبود بیمارستان در بازه زمانی مشخص
  6. نظارت بر همسویی برنامه های عملیاتی و جاری بیمارستان با سند استراتژیک
  7. ارائه گزارش های توصیفی و تحلیل اجرای برنامه های بالادستی ابلاغ شده
  8. نظارت بر اجرای صحیح سنجه های اعتباربخشی در واحدها و بخش ها
  9. برنامه ریزی جهت انجام ارزیابی داخلی بر اساس استانداردهای اعتباربخشی ملی
  10. نظارت بر عملکرد کمیته های بیمارستانی و ارائه گزارش تحلیلی از ارزیابی عملکرد کمیته های بیمارستانی
  11. تدوین شاخص های بالینی و غیر بالینی بیمارستان با مشارکت بخشها و واحدها
  12. ارائه گزارش تحلیلی نتایج اندازه گیری شاخص های بخشها و واحدها
  13. همکاری و نظارت در تدوین خط مشی ها؛ روش های اجرایی و دستورالعمل ها بر اساس استانداردها با مشارکت واحدها و بخشها
  14. رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات بیماران و کارکنان و همچنین پیگیری امور بیماران با رویکرد پیشگیری از شکایات و نارضایتی و ارائه گزارش تحلیلی
  15. انجام نظرسنجی دوره ایی از رضایتمندی کارکنان و بیماران و همراهان بیمار و تحلیل نتایج و ارائه گزارش تحلیلی در بازه زمانی مشخص
  16. شناسایی چالشها و فرصت های بهبود و طراحی برنامه بهبود موثر و اقدام اصلاحی لازم