• 1398/08/28 - 10:07
  • تعداد بازدید خبر : 23
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
معاون خدمات پشتیبانی بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع )

به دنبال اعتبار و سرمایه گذار خصوصی هستیم

دکتر سیروس آدیش گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده و دست ما به سمت افراد خیر و حتی سرمایه گذار دراز است .

اعتبارات دولتی قطره چکانی است


معاون خدمات پشتیبانی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع)دکتر سیروس آدیش اظهار کرد :با توجه به مشکلات به وجود آمده دست ما به سمت افراد خیر و حتی سرمایه گذار دراز است و سرمایه گذاران در این امر می توانند از هزینه ی پارکینگ ها و مغازه ها بهره ببرند اما چون اعتبارات دولتی قطره چکانی هستند ،ما به دنبال اعتبارات خصوصی هستیم .

 به گزارش روابط عمومی بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع ) معاون خدمات پشتیبانی این مرکز آموزشی و درمانی  اذعان کرد : در یک سال گذشته با توجه به این که در دریافتی وجوهات بیمارستان کمبود هایی ایجاد شد سعی کردیم در روند توسعه و خدمت رسانی آن تا ثیر نداشته باشد هر چند که بی تاثیر هم نبود .
دکتر سیروس آدیش تصریح کرد : بعد از ساخته شدن بخش اورژانس بیمارستان طبقات دوم و سوم آن را برای توسعه ی اتاق عمل های بیمارستان ، بخش گوش حلق و بینی ، کلیه و مجاری ادراری و بخش مغز اعصاب که کلیه خدمات مغز و اعصاب یعنی همه ی کار های مربوط به درمان طبی و تهاجمی هم که نیاز به جراحی دارند در همان بخش صورت بگیرد را درنظر گرفته ایم . که در حال حاضر
نقشه ها آماده و مناقصه اش در روزنامه های کثیرالانتشار چاپ شده و برای ساخت و ساز و روند کار آماده وا گذاری است.

وی پروژه عمده ی دردست ساخت دیگر بیمارستان را بخش آنکولوژی دا نست که قصد گسترش فضای فیزیکی آن را داریم و توضیح داد :

بخش آنکولوژی در حال حاضر10 تخت بیشتر ندارد و در حال حاضر فقط کارهای شیمی درمانی انجام می شود اما به دنبال این هستیم که فرایند تشخیص را هم کامل تر کنیم و ادامه ی درمان و فضای رادیو تراپی را هم و بستری این بیماران را ایجاد کنیم.
معاون خدمات پشتیبانی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) ادامه داد : از ان جا که باید استحکام سازی طبق آیین نامه های نظام مهندسی جدید صورت بگیرد مقاوم سازی بخشهای بستری بیمارستان را هم در دستور کار داریم که بالغ بر 4 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت ودر چند قسمت باید انجام گیرد که در آن صورت ساختمان بسیار خوبی خواهیم داشت .
توسعه ی فضای پارکینگ و لابی
ورودی کنونی مناسب و در شان مردم نیست
وی به توسعه ی فضای پارکینگ ها و لابی اشاره کرد و گفت: ورودی کنونی مناسب و در شان مردم نیست و در برنامه داریم که ورودی مناسب به سمت خیابان دهقان رجبی منتقل می شود و می خواهیم با استفاده از اعتبارات غیر دولتی این ساخت و ساز را انجام بدهیم که با توجه به کمبود نقدینگی دولتی دست ما به سمت افراد خیر و حتی سرمایه گذار دراز است و سرمایه گذاران در این امر می توانند از درآمد پارکینگ و مغازه ها بهره ببرند .
آدیش از نصب پنل های خورشیدی در این مرکز آموزشی و درمانی خبر داد و افزود ، نصب این پنل ها سبب کاهش هزینه های انرژی در این مرکز خواهد شد .

سیروس آدیش یاد آور شد: امسال رزیدنت اطفال را هم پذیرفته ایم که با این کار تعداد دانشجو ها افزایش پیدا کرد و ما برای اسکان این دانشجویان و پوشش دهی در شیفت ها از طبقه سوم اورژانس قدیم استفاده کردیم و با جابجایی کلنیک قدیم به سایت دانشگاه این فضا را به پاویون ها اختصاص دادیم و برای آن تا کنون مبلغی حدودا بالغ بر 350میلیون جهت ابنیه و 250 میلیون هم جهن تهیه وسایل مورد نیاز صرف شده است .
وی اضافه کرد :برای توسعه ی فضای آموزشی هم در قسمت زیر زمین بالغ بر 150 میلیون تومان هزینه ابنیه شده که تعداد
13 اتاق برای این کلنیک اموزشی در نظر گرفته شده است .
این پزشک توضیح داد :بخش اورژانس قدیم بیمارستان هم که در حال بهسازی است را برای بخش اورژانس زنان اختصاص داده ایم که نهایتا تا تابستان سال آینده با مشارکت بخش خصوصی به بهره بر داری خواهد رسید .

بزرگترین اورژانس جنوب شرق
سیروس آدیش با اشاره به این که اورژانس این مرکز در حال حاضر با 75 درصد ظرفیت مشغول کار است تصریح کرد :اورژانس 54 تخت دارد و اگر بتوانیم پرسنل مورد نیاز آن را تامین کنیم می توانیم قسمت دوم آن را هم راه اندازی کنیم که در آن صورت دارای بزرگترین اورژانس جنوب شرق کشور در رفسنجان خواهیم بود.

آدیش درمورد هزینه های صرف شده گفت :هزینه هایی که تاکنون شده یک سری اعتبارات کشوری و بخشی اعتبارات خیرین است اما چون اعتبارات دولتی قطره چکانی هستند ،ما به دنبال اعتبارات خصوصی هستیم و از آن جا که اقتصاد رفسنجان هم بر پایه پسته است و این محصول کاهش پیدا کرده، مشارکت خیرین هم کم رنگتر شده است .

تعامل با ارگان ها

دکتر آدیش در خصوص تعامل با مجتمع مس سرچشمه اذعان کرد: بر اساس در خواست این مجتمع که نیروهایش را به یکی از شهر های دور دیگر می فرستاد درحال حاضر یک سری معاینات در بیمارستان برای کار کنان مجتمع مس سر چشمه انجام می دهیم و با توجه به شرایطی داشتیم توانستیم معاینات دوره ای شان را انجام دهیم و همه ی کارها یشان در یک روز انجام می شود از ازمایشات و جواب ان ها و معاینات عمومی و داخلی شان گرفته تا معاینات فوق تخصص های ریه ،غدد، قلب ،رادیولوژی، کلیه و مجاری ادراری و ... حتی تست ورزش، اکو و سایر خدمات هم در همان روز انجام می شود و شناسنامه سلامت برایشان صادر می شود
و اگر نیاز به ارجاع به مرکز دیگری باشد هم انجام می شود .
و به دنبال این هستیم که این گونه تفاهم نامه را باسایر ارگان های دیگر هم داشته باشیم.
شناسنامه سلامت کارکنان بیمارستان
این مسئول بیمارستان در پاسخ به این سوال که "آیا برای صدور شناسنامه سلامت کارکنان بیمارستان اقدامی انجام شده است ؟"گفت: کارکنان می توانند به سامانه سیب از طریق مراکز بهداشت مراجعه و ثبت نام کنند. معاینات دوره ای شان هم تا یک ماه آینده راه اندازی می شود .هر چند که معاینات لازم در حال حاضر انجام می شود .
وی در خصوص کارکنان این مرکز که در محیط های حادثه خیزمشغول به کار هستند اظهار کرد : بیمارستان کارشناس اچ اس ای دارد که در صورت وقوع حادثه ای ملزم است اتفاق را بررسی کند و اقدام اصلاحی را پیشنهاد دهد تا در کمیته اجرایی مطرح و سپس اجرایی شود ایمنی و سلامت بیمار، پرسنل و کارفرما مورد بررسی قرار می گیرد .
خیریه بیمارستان
سیروس آدیش با اشاره به اینکه بیمارستان تا اندازه ای می تواند کمک کند و تخفیف دهد و این هزینه ای که از مراجعه کنندگان گرفته می شود هزینه دارو و تجهیزاتی است که برای ان بیمار استفاده می شود هزینه پزشک و پرسنلی که شب تا صبح پرستار بیمار بوده است و بیمارستان از سود مدیریتی اش می تواند تخفیف دهد و نمی تواند از حق کارکنان کم کند گفت : دفتر خیریه بیمارستان از کمک های خیرین به منظور کمک به بیماران نیازمند و همچنین خیرینی که تمایل کمک به این بیماران را دارند تاسیس شده است .

دست یاری به سوی انتقادات سازنده داز می کنیم
وی ضمن ابراز گله مندی از بعضی مراجعه کنندگان این مرکز که این بیمارستان دولتی را با بیمارستانهای خصوصی شهرهای مجاور مقایسه می کنند اذعان کرد: این مرکز دولتی و آموزشی و تنها مرکز درمانی شهر است که پذیرای بیماران و ارائه دهنده تمام خدمات با تعرفه دولتی و در کوتاهترین زمان و با کیفیت قابل قبول انجام میشود لذا مراجعین بدون درنظر گرفتن این همه خدمات و ازدحام جمعیت مراجعه کننده این مرکز را مورد قضاوت منفی قرار می دهند .
وی ضمن قدردانی از صبوری مردم و تقدیر از انتقادات سازنده آنها ادامه داد :مدیریت این مرکز بدنبال بهبود عملکرد و کیفیت خدمت رسانی به شهروندان است و جهت موفقیت در این امر دست یاری به سوی کلیه شهروندان دلسوز را دراز میکند وخواهشمندیم انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی، صندوق های مستقر در بیمارستان و شماره تلفن 6 -1 3428000 داخلی 223 با ما در میان بگذارند .
آدیش تاکید کرد این انتقادات و شکایات میتواند از ساخت و ساز گرفته تا عملکرد کادر درمانی را شامل شود.
وی برای داشتن بیمارستانی درشان مردم شریف رفسنجان به اعتماد و کمکهای فکری و مالی همشهریان ابراز امیدواری کرد.


روابط عمومی بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع)

 

  • گروه خبری : اخبار اصلی
  • کد خبر : 8928
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید